tirsdag 24. juli 2012

Philadelphia

I helga var det tid for å dra til Philadelphia for å besøke Emily og Ronald! Jeg mista bussen min på morgenen, men tok et lokaltog istedenfor. Uansett hvordan man reiser tar det ca. to timer og koster under 20 dollar å komme seg dit.

philly3
philly2
philly
Vi startet dagen med å gå på en "Multicultural Festival" nede ved elva. Vi spiste Jamaicansk mat, det har jeg aldri hatt før, måltidet bestod av deilig kylling, mac'n'cheese og en kål- og gulrotblanding. Interessant.

philly4
philly5
Etterpå vandret vi rundt på South Street, men der tok jeg så mange bilder i fjor at dere kan gå tilbake og se på dem hvis dere vil! Vi fant en butikk som solgte Salt Water sandals som jeg har vært ute etter siden jeg kom hit. Har hatt så veldig lyst til å få tak i de lysebrune, men de er utsolgt overalt, så til slutt ga jeg opp og kjøpte svarte. 

philly6
philly7
Om kvelden dro vi og spiste biff. Det var peanøtter i venterommet, og helt akseptert å kaste skallet på golvet. Etterpå dro for å se Batman-filmen. Likte den kjempegodt, men ble helt overgitt over folk som tar med seg små barn på kino, det var sikkert fem barn under to år i salen, og filmen begynte klokka ti på kvelden! Fy! Folk var også veldig glade i å sitte og snakke om andre ting og i å sjekke facebook på mobilen sin. Men for all del, bra film!

philly8
philly9
Jeg fikk også en ny venn, Gordon. Peneste vennen jeg har fått meg i år.

philly10
philly12
På søndag dro vi på akvarium! Igjen! Akvariet i Philly er mye større enn det i New York, og de har noen snille flodhester der.

philly11
philly13
Emily synes det var like gøy som meg! En favoritt var sjødragene.

philly14
philly15
Vi fikk ta på både haier og rokker, men ikke disse to typene altså.

philly16
philly17
Mine favoritter er de som har litt spesielle ansiktsuttrykk, kan stå og se på dem i timesvis.

philly18
Til slutt fant vi Nemo.

philly19
Klokka seks om kvelden tok jeg bussen tilbake til New York, og var tilbake i tide for middag. En strålende helg, spør du meg!



Translation: Last weekend I went to visit Emily and Ronald in Philadelphia. We went to a multicultural festival and had Jamaican food (my first!), and walked up and down South Street. I finally got my Salt Water sandals. At night we had steak and went to see the Batman movie, was appaled with all the little children below the age of two in the theater - at a 10 pm viewing!! Sunday we spent all day in the aquarium, with hippos and sea dragons and fish with funny faces. Great weekend!

1 kommentar:

  1. Liker at du srar på eventyrferd så ofte altså. Frister ikke litt å flytte til ett av de stedene da?;) Fisker og sjødyr er så kule!! Herlige farger og ansikt.

    SvarSlett