fredag 29. juli 2011

Philadelphia

Prøver så smått å blogge litt igjen, selv om det hele føles ganske ubetydelig i det store og hele. Likevel er det viktig at vi fortsetter, om ikke akkurat som før, så ihvertfall mer oppmerksomme, mer omtenksomme og mer omsorgsfulle.

Sist søndag dro jeg på dagstur til Philadelphia for å besøke Emily. Det jeg visste om Philly fra før var kremost og Liberty Bell. Det tar mellom halvannen og to timer med buss fra New York, og er latterlig billig! Jeg anbefaler en tur på det varmeste. Jeg fikk en kjapp men effektiv omvisning i byen, og fikk tatt igjen litt tid med Emily som jeg ikke har sett på fem(!) år. I tillegg var jeg så heldig å få møte mannen hennes Ronald, men dessverre var jeg så sulten da vi spiste middag (som vanlig) at jeg rett og slett glemte å ta bilde av ham. Nå har vi bestemt at det ikke får bli så lenge til neste gang, så det kan hende dere ser ham her etterhvert.

Philly
Først gikk turen til et svært innendørs marked. Det pleier å være Amish-folk der, men de var der dessverre ikke siden det var søndag. Søren.

Philly

Formal dimentions

Banana something
Vi spiste lunch på en restaurant som het Copabanana, der var det lusen service og generelt litt skittent, men salaten var god.

Emily
Emily likte salaten sin også!

Kø
Egentlig skulle vi spise cheese steaks på Jim's, men køen langt gikk rundt hjørnet.

South Street
South Street. Der koste jeg meg, så klart!

Curly
Philly har masse veggmalerier. Her er huset til Curly fra 3 Stooges.

Philly
Vi tok oss en Duck Tour, en spesiell opplevelse med masse ordspill og dårlige vitser, men vi fikk sett masse av byen, anda kjørte nemlig både på land og på vann!

City Hall
City Hall

Philly

Rocky steps
Kunstmuseet...and...Rocky steps!!!

ROCKY!

Philly

Emily
Emily

Hovedinntrykket av Philadelphia var at det var en fin og rolig by, mye mindre folk og bedre lukt enn i New York, med varierte nabolag og masse spennende mennesker. En tur tilbake er ikke å forakte.

1 kommentar:

  1. Det var kjempe kjekt aa vise deg rundt Philadelphia! Du e hjertelig velkommen igjen :)

    SvarSlett