fredag 20. juli 2012

All around the town

newyork87
newyork88
Forrige fredag var det endelig tid for konsert med Monica (Mr. Little Jeans) på Santos Party House,  hun hadde en egen gjeng med fangirls som hadde møtt opp kun for å se henne! Himla moro og hun var selvsagt kjempeflink!

newyork89
Etter konserten fikk jeg lurt alle til å gå og spise på Yaffa Café, benytter enhver anledning til å få besøkt min favorittbule.

newyork91
newyork92
newyork93
Så reiste Sigrid hjem, men Tony og mange andre kom istedenfor, og så gikk vi på Monicas andre konsert på Brooklyn Bowl, det var så fint og jeg er sabla stolt av henne!

I dagene som fulgte fant jeg ut at det var utrolig deilig å bare ligge på sofaen og se på TV og lage hjemmelaget mat, akkurat sånn som jeg gjør hjemme. Når man er borte i sju uker kan man ikke ta helt av hele tida. Høydepunktet denne uka har vært at jeg har begynt på en helt fantastisk trening, SoulCycle. Det er dritdyrt og skikkelig fancy men aldri i livet har jeg blitt så svett og så gira av en treningsøkt! Det er dansespinning i mørket med kjempehøy musikk og masse styrketrening, man må egentlig prøve det for å forstå hvor sykt kult det er! Har gått to ganger denne uka og det blir nok en del ganger til før jeg skal hjem. Problemet er at spinning aldri kommer til å bli det samme igjen og jeg nok har ødelagt sjansene for noengang å gidde å gå på spinning i Norge igjen.

newyork94
newyork95
På den varmeste dagen var Dimitrij, AJ og jeg på en hemmelig rooftop bar der man måtte ha invitasjon for å komme inn. Vi kjøpte en bolle med punch som viste seg å koste 75 dollar (det var ikke priser på menyen), og det var ikke lov å ta bilder der, men jeg sneik inn et par likevel. Det var veldig mystisk og veldig fint, og henger sammen med Sleep no more-prosjektet som vi var på tidligere i sommer. Etterpå spiste jeg falsk kylling for første gang i mitt liv, det var ekkelt men litt godt.

newyork96
newyork98
newyork99
I går, da jeg trasket rundt på Lower East Side, fant jeg en nydelig liten oase midt i byen. Man finner stadig nye ting på steder man tror man kjenner, og det er det jeg liker aller best med New York.

newyork100
newyork101
newyork102
I tillegg ble jeg dratt som en møll mot ild til denne bakgården, jeg elsker julelys og må bare sjekke det ut hvis en bar har pynta med sånne, da tror jeg (og har som regel rett i) at det er et himla koselig sted.

newyork103
newyork104
newyork105
Jeg skulle absolutt spise middag på Cafe Habana (pga. maisen), og møtte opp sammen med Kathleen og Anela kl. 19.30. Vi fikk beskjed om at det var 45 minutters ventetid så vi gikk og tok oss en drink et annet sted. Da vi kom tilbake fikk vi beskjed om at det var to grupper foran oss. OK. Yes. Vi venta en time til. Så da vi endelig fikk bord og maisen kom glemte jeg meg og begynte å spise på den før jeg tok bilde. Men den var altså himla god, og nesten verdt køen. Skal dere hit, anbefaler jeg likevel å kjøpe takeaway eller dukke opp ved lunchtider.



Translation: My friend Monica (aka Mr.  Little Jeans) was in town last weekend and played to wonderful concerts. Sigrid left and I spent a lot of time on the couch. I also tried SoulCycle for the first time, what an amazing workout! I went to a secret rooftop bar in Chelsea and found a secluded garden on the Lower East Side. Had dinner at Cafe Habana and had to wait 1hr45min for a table, so I suggest going there for lunch or takeout. Love the corn though!

2 kommentarer:

  1. Ååååååååå det virker så stort å flott! Kjenner at jeg drømmer meg bort å får lyst til å reise. Kjenner jeg blir litt rastløs av å være i ro her :P

    SvarSlett
  2. Jeg forelsket meg i bildene dine

    SvarSlett