tirsdag 22. april 2014

Påske

Påskeferien i år har vært fin, lang, rask, hektisk, koselig og intensiv. Kameraet har blitt glemt i perioder, men her er et lite sammendrag av påsken vår.

1
2
Ferien begynte i Froland lørdag kveld. Vi hadde med oss diverse asiatiske matvarer og jeg (med god hjelp fra mamma) lagde et skikkelig Izakaya-måltid.

3
5
6
Palmesøndag gikk vi lang tur, og fant blant annet blåveis og en beverhodeskalle til alles store begeistring.

7
Vi dro på bruktbutikkturné fra Froland til Kristiansand (and everywhere in between) og drakk masse god kaffe.

9
8
10
11
12
I dyreparken hilste vi på en haug med artige skapninger.

13
14
Kardemomme by lå øde og forlatt.

4
Vi gikk på mange flere skogsturer både i Froland og seinere i Oslo. Fant masse fine blomster, stålorm, buorm, krysset en beverdam og ble ganske slitne. Tipp topp!

15
Vi dro østover igjen på torsdag, og var innom Ragnhild og Joe i Tønsberg, himla stas! Tilbake i Oslo hadde vi en kjempefin helg med Geirs familie, med tur i parken, koselige restaurantbesøk og masse lek med tidenes søteste nevø.

16
Søndag kveld var det duket for storfint besøk fra Sverige. I tillegg hadde Ragnhild tatt veien fra Tønsberg så det ble en skikkelig reunion og en sabla fin aften.

17
Og så vips! var plutselig våren her for å sette punktum på en strålende påskeferie! 


Translation: We had a great & hectic Easter break. Visited my parents in Froland and went on numerous hikes, found a beaver skull, visited many antique stores and the Kristiansand zoo. Had a great time with Geir's family in Oslo and met some good friends who live far away. Spring has come to Oslo and it it pretty perfect!

1 kommentar:

  1. Jeg elsker å se på påskebildene folk legger ut! Jeg tror jeg føler meg mest stolt av landet vårt når jeg ser sånn typisk norske ting, og så den fine vårtida nå! Smiiil =) selv hadde jeg influensa og var ganske rolig i påska :P

    SvarSlett