søndag 11. september 2011

New York


Manhattan
Jeg har tenkt mye på New York i dag. I 2001 hadde jeg bare vært hjemme litt over en måned da det skjedde. I over et år hadde jeg bodd i området rundt NYC, jeg hadde masse venner der, masse minner og savnet det voldsomt. Jeg satt på hybelen min i Kristiansand og skulle til å gå til forelesning da jeg fikk en sms fra Marie om at jeg måtte skru på TVen. Den dagen gikk jeg ikke på skolen. Jeg ringte og ringte og ringte og kom ikke gjennom før lenge lenge, da brukte jeg opp kontantkortet, måtte vite at alle jeg kjente hadde det bra. Det hadde de heldigvis men det var likevel så fryktelig og vanskelig å forstå. 

WTC
I 2006 var jeg i New York på 11. september igjen. Vi tok et sveip nedenom Ground Zero og det var masse konspirasjonsteoretikere der. Etterpå gikk vi på the Library bar, det var tomt, bortsett fra et par andre som satt i baren. Alle snakket med alle og vi ble kjent med en kar som mente at han endelig hadde funnet ut at det var noe muffens med USA. Dette fordi hvis man brettet dollarseddelen på en spesiell måte kunne man se to tvillingtårn. I år var jeg i New York på 22. juli og skjønte plutselig på en helt annen måte hvordan folk hadde hatt det og kanskje noen fortsatt har det. Jeg har tenkt mye på New York i dag.


Translation: I've been thinking about New York today.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar