søndag 11. september 2011

Søndag

Hoi, denne uka har vært en av de lengste og mest begivenhetsrike på lenge. Tiden har bare løpt av sted. To korøvelser, masse å gjøre på jobb, div. vennetreff og ikke minst seminar på Holmsbu med jobben fra torsdag-lørdag. I går la jeg meg klokka åtte og sov til ti idag morges. Det første jeg gjorde da jeg stod opp i dag morges var å vaske leiligheten med min favorittspilleliste søndag formiddag. I morra kommer nemlig mamma på besøk, og skal være her en uke! Stas. Resten av dagen har gått med på å sløve i sofaen sammen med Elin, også har jeg selvsagt gjort min borgerplikt.

Endelig! En blomst!
Endelig blomstrer porselensblomsten, med blomster som både lukter og smaker barndom (Ja, man kan spise honningen som kommer ut av blomstene. Mmmmm...)!

Sopp i planta
Noe jeg ikke er så fornøyd med er at det har vokst fram noen sopp i en av de andre plantene. Sopp som ser sånn ut er noe av det kvalmeste jeg vet. Jeg blir faktisk fysisk dårlig av å se på dem, det har sannsynligvis noe å gjøre med den gangen jeg drømte at det vokste bittesmå sånne under neglene mine som jeg måtte dra ut med pinsett. Uansett. Grøss. Hvis ikke det hadde vært for at mamma kommer imorra og kan skifte jord for meg, måtte jeg kanskje bare kasta den. 

Lunch
Har besøk av fine Elin og dermed har vi slått litt ekstra på stortromma på matfronten. Halloumi, grilla grønnsaker og bulgur til lunch, fantastisk!

Bamsemums
Bamsemums til dessert!

Valg
Har du ikke stemt ennå kanskje? Det har jeg. Gjør det du og! Sporenstreks!

Figs & Rouge
Jeg har fått ny lipgloss, den fineste boksen jeg noengang har sett. 

Middag
Til middag lagde vi Theamat (fordi vi fikk det hjemme hos Thea en gang på vgs og har lagd det med jevne mellomrom siden), kjøttdeig stekt med tomatsaus og masse indisk curry paste, med banan, rosiner (i tillegg pleier vi å ha fersken, kokos og agurk) og ris. Himla godt! 



Translation: Had a super busy week with lots of work and choir and fun. Today I've spent most of my time on the couch, after cleaning my apartment. Ate lots of good food & voted in the local election. Looking forward to having my mom here this upcoming week. 

1 kommentar: