torsdag 1. september 2011

Dårlig tid?

Det er september. Plutselig gikk det opp for meg at jeg har under to måneder igjen av tjueåra. Hva skjedde med alt vi snakka om da vi var tenåringer, du vet alt det vi skulle gjøre før vi ble tredve? 30 lissom, da er man skikkelig voksen. Hovedmålet var ihvertfall å være gift og ha et barn eller to, og det er vel bare å innse at det slaget er tapt. Jeg har hørt at 40 er det nye 30, så jeg får kanskje sette meg noen nye mål for de neste ti årene. Uansett, jeg har rukket å gjøre en del likevel, fra 19 til 29. En liten oppsummering er på sin plass.

19 år
(IK anno 2001)

Jeg har...
...vært au pair i New Jersey og blitt kjent med verdens beste lille jente med autisme.
...vært på flere turnéer i USA og sunget og spilt sammen med fantastiske venner.
...jobbet i bolig for ungdom med autisme.
...studert engelsk, religion og spesialpedagogikk ved HiA (Krs), HiS (Svg), UiO og ikke minst et semester med sosiologi på Berkeley i California.
...bodd på Bygdøy i et herlig trekløver av gamle venninner.
...jobbet på en ekstremsportsleir for barn med autisme i Aspen, Colorado.
...vært i bl.a. Polen, Italia, Aserbajdsjan, England, Tyskland, Irland, Island, Frankrike osv.
...sunget i verdens beste kor siden 2005 og vært på masse fine turer og konkurranser med dem.
...fått utfolde og utvikle meg i den beste jobben noensinne som lærer for ungdom med autisme og Asperger syndrom.
...tilbragt to somre på egenhånd i New York City.
...vært så heldig at jeg fortsatt har alle besteforeldrene mine!
...bodd snart to og et halvt år aleine i den fineste leiligheten i den fineste byen hvor de fineste vennene bor.
...og ikke minst funnet ut at jeg er finere med lyst hår...

(Selvsagt har jeg gjort masse annet gøy og ikke så gøy også, men dette stikker seg ut som absolutte høydepunkt!)

Laundromat
Konkluderer med at Inger Kristine anno 2011 klarer seg meget fint uten mann og barn inntil videre. Jeg har gjort ganske mye, selv om det ikke involverer akkurat de målene jeg satt meg en gang på ungdomsskolen.

Nå gjenstår bare spørsmålet om hva skal jeg gjøre de to neste månedene for å skvise det siste livet ut av tjueåra (så snart jeg blir frisk)!? Følg med, følg med!


Translation: Inevitable flashback to the past ten years as I'm turning 30 in two months. I've done a lot of cool stuff!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar