mandag 18. juli 2011

OK, so I'm a tourist - part II

Resten av uka med Linebesøk har gått i ett med masse program. Vi har vært på the Met(ropolitan Museum of Art), på båttur, matmarked i Williamsburg  (Smorgasburg), gjort et forsøk på vintageshopping i Brooklyn, spist masse god mat til frokost, brunch, lunch og middag, sunget karaoke med flotte folk og kost oss maks i varmen.

OMG I left the hair straightener on!
En favoritt fra the Met - Hjælp, jeg glemte å skru av rettetanga!

Blææ
Artig kar.

Ingen armer, ingen kake
Ingen armer, ingen kake.

Fountain
Make a wish.

Creepiest eyes
Glassøyefigur som hang på veggen. Skikkelig creepy.

Finally! A cupcake!
Line (og jeg) fikk endelig en etterlengtet cupcake!

Panna II

Panna II

Panna II
Vi ville gjerne gjenoppleve minnene fra sommeren i fjor om en herlig morsom middag på Panna II. Ikke en fulltreffer (er nok gøyest første gangen, og maten smakte grusomt), men jeg fikk ihvertfall tatt bilder av de morsomme lysa.

Beautiful day
Ut mot havet.

America
God bless America.

Smorgasburg (Williamsburg food market)

Sliders = love
Food market! Line hadde en deilig miniburger.

Corn

I8NY
Jeg hadde en ricotta-, grillet squash- og myntesandwich fra I8NY som var så god at jeg glemte å ta bilder av den, disste tok jeg mens jeg ventet.

Asian hot dogs

Asian hot dogs!

Asian hot dogs
Asiatiske pølser! Jeg hadde The Mel & Steve, og Line prøvde the Ito. Etterpå spiste vi en donut som var så god at vi fikk gåsehud og nesten begynte å grine.

Shave ice
Etegildet ble avsluttet med en Shave ice.

Goodies
Jeg var så heldig at jeg fikk prutet meg til en ring for kun 7 dollar (opprinnelig 10!). Den var kjempefin og jeg gledet meg så til å ha den på til kvelden. Kjedelig at den gikk i to da jeg kom hjem.

Subway mandolin player
Mandolin på subwayen er ganske koselig.

Hungry kitty
Det var litt uggen stemning da vi gikk forbi dyrebutikken igjen.

Karaoke!

Karaoke!

Dancing Queen

Karaoke!
I går kveld møtte vi Kathleen, Anela og Mary, mine favorittvenner fra ifjor sommer. Etter en herlig middag på La Palapa (der med de frosne margaritaene og den deilige guacamolen vet dere) gikk vi til Sing Sing på St. Marks og leide vårt eget private karaokerom! Himla moro!

Library

Library
Til slutt svingte vi innom the Library en tur. Der var det stilig som vanlig men sabla varmt så vi ble ikke så lenge.

I kveld skal vi på kino, i morgen planlegger vi en avskjedslunch på the Hummus place, og så er jeg alene i byen igjen.


Translation: Had a great rest of the week with my friend Line visiting from Norway. We went to the Met, ate lots of great food, visited the Williamsburg food market (Smorgasburg), rented our own private karaoke room & had a lot of fun!

2 kommentarer:

  1. Hvorfor kommer ikke komentarene mine frem...??!1!11
    Jeg vil jo si at du tar så himla fine bilder hele tiden, på alle innleggene, og at man blir så misunnelig!

    SvarSlett