lørdag 16. juli 2011

OK, so I'm a tourist

Når jeg er i New York, liker jeg å late som om jeg bor her, og vil helst ikke se ut som en turist i det hele tatt. Jeg elsker når folk spør meg om veien eller lurer på hvor i byen jeg bor, om jeg er på vei hjem fra jobb osv. Egentlig føler jeg litt at jeg bor her også, og det er sabla fint. Til og med når jeg labber rundt med kameraet over skuldera blir jeg ikke tatt for å være turist. Men med Norgesbesøk i en uke er det bare å kapitulere og overgi seg til turisttilværelsen, noe som også kan være ganske fint.

I love guacamole
Man kan for eksempel spise seg mett på tortilla chips,

Mango margarita
og dele en pitcher med mango margaritas.

WHAT?
Turister kan stå litt ekstra lenge og stirre på den malplasserte fuglen i Washington Square Park.

Grey Dog
Man kan bestille hva man vil fra menyen,

Grey Dog
og spise frokost på ettermiddagen.

Lunch
Ta seg en velfortjent piknik i Central Park etter shopping,

Line & the coconut
og spise is hver dag.

Tacos!
Man kan spise firedollars-tacos med fingrene,

Wrestling mania

Wrestling mania
og ta bilder av den kitchy innredningen,

Corrrrrrronas!!!
mens man kjøler seg ned med en iskald Corona.

Birds
Hvis man går forbi en dyrebutikk kan man stoppe og ta bilder av undulatene.

Priscilla, Queen of the Desert
Turister kan stå i kø i to timer for å få de beste billettene til Priscilla på Broadway,

Brooke Shields
og lese gjennom programmet litt ekstra nøye.

Converse allstars
Man kan til og med ta bilder INNI skobutikken,

Chinatown lunch buffet
før man koser seg med fem dollars kinabuffet til lunch.

Who you gonna call?
Man kan skvise seg ned på en allerede full plen for å se Ghostbusters i Brooklyn Bridge Park,

Manhattan

Bridges
og knipse utallige bilder av Manhattan skyline etterpå.


Egentlig trenger man ikke være turist for å gjøre noe som helst av dette, men hva er egentlig vitsen med å late som om man er noe man ikke er?


Translation: This week is devoted to being a shameless tourist in New York City.

4 kommentarer:

  1. My, oh my! Wish we were there!!!!

    SvarSlett
  2. djees, nå fikk jeg lyst til å besøke deg! du har vært lenge i ny nå, just for fun?

    SvarSlett
  3. Kom hit 1. juli, skal være her i ti herlige dager til!! Fantastiske greier.

    SvarSlett