onsdag 12. januar 2011

Havets dyp


Av en eller annen grunn har jeg blitt veldig interessert i det som befinner seg på havets dyp. Det er ikke så viktig for meg hva man finner på bunnen av Oslofjorden, jeg snakker om der det er så dypt at det aldri kommer noe lys og man bare kan komme ned med sånne sinnsyke ubåter som bare de tøffeste tør å sette seg inn i.

Uansett, nede på det dypeste, dypeste havet finner man noen av de vittigste og skumleste dyra i verden. Bare sjekk disse typene her:







Den nederste er min favoritt; vampyrblekkspruten. Anbefaler alle å se den sinnsykt kule dypvannsepisoden fra BBC's Planet Earth. Tar gjerne imot tips om andre spennende TV-programmer om havets dyp.

1 kommentar:

  1. herregud, havbunnen! for et sted! nummer to er min favoritt. han er bare en blubb, ikke sant. en blubb med stor nese og surmunn. stakkar.

    SvarSlett