torsdag 5. juli 2012

Montreal - part I

montreal1
Mandag morgen stod vi opp klokka halv fem for å rekke bussen til Montreal. Bussturen tar ca. 2 timer fra Plattsburgh med grensekontroll, og vi var fremme rundt 08.30.

montreal2
montreal3
montreal4
montreal5
Vi startet dagen med masse kaffe og deilig frokost på Le Cafe Cherrier. I Montreal foregår det meste på fransk, så det føltes akkurat som å være i Europa.

montreal6
montreal7
montreal8
montreal9
montreal10
Etter vi hadde funnet hotellet og sjekket inn, gikk vi langt og lenger enn langt, gjennom smale og fine gater med nydelige balkonger. Det er mye grafitti og veggkunst i Montreal, men lite stygg tagging.

montreal11
montreal12
Det ble pommes frites igjen til lunch, vanskelig å unngå. Denne bakgårdskatta på restauranten vi satt på hadde også funnet seg lunch, heldigvis var vi ferdige med å spise. Kokken kom og kasta den ut, men det hoppa inn igjen gjennom taket og holdt på å miste fuglen oppi suppa til en amerikaner. Vittig.

montreal13
montreal14
Etter timesvis med mere gåing og noen vellykkede kjoleinnkjøp, var det på tide med en Coke diète, før vi spiste middag på en tacky kinarestaurant med meget velsmakende mat.

montreal15
montreal16
Vi tok oss en drink på en meget kunsterisk bar mens vi ventet på kveldens høydepunkt;

montreal17
montreal18
Nellie McKay på Montreal Jazzfestival! Hun var ekstremt sjarmerende, sabla vittig og kjempeflink til å traktere både piano og mandolin, et stort høydepunkt!