mandag 2. juli 2012

life in the boonies

Torsdag morgen hoppet jeg på toget til upstate New York for å besøke min kjære (tante) Torunn og familien hennes. Det har blitt tradisjon å komme på besøk hver sommer, og jeg ble mottatt med åpne armer på togstasjonen i Westport.

Tennis
Tennis
Fredag begynte vi dagen med en runde på tennisbanen. Jeg fikk prøve meg på ulike teknikker og ser ikke bort fra at jeg har lyst til å lære å spille tennis på ordentlig etterhvert (yes Marie!).

Ethel's Dew Drop Inn
Ethel's Dew Drop Inn
Ethel's Dew Drop Inn
Ethel's Dew Drop Inn
Etter tennis hadde vi lunch på verdens mest kitchy sted; Ethel's Dew Drop Inn, som hovedsaklig var pyntet med amerikanske flagg, blomster og Mikke Mus. Sabla god kyllingburger!

Lake Placid
Lake Placid
Lake Placid
I går tok vi turen til Lake Placid, det er alltid hyggelig å komme dit, god stemning, søte butikker og masse koselige folk. Vi gikk innom det olympiske senteret, og fikk se ishallen hvor Sonja Henie vant gull i 1932.

Christian
Frisky
Da vi kom hjem var vi ute på tur med Frisky, og hadde pil- og buekonkurranse. *

Pinata
Richard
IK
I dag har vi vært i seksårsdag og jeg har spist empanadas for første gang i mitt liv, et kulinarisk høydepunkt jeg absolutt kommer til å gjenta. I morgen skal Torunn og jeg stå opp klokka halv fem, for vi skal ta bussen til Montreal!



*Jeg har dessverre ingen bilder fra i går kveld. Etter vi hadde spist middag satt vi og slappet av i stua da det banket på døra. Naboene lurte på om vi ville komme på besøk siden de hadde en bonfire, og vi lot oss ikke be to ganger. Torunn, Katherine (stedatteren) og jeg satte i vei til andre sida av gata og der møtte det oss et herlig hillbillysyn. Ingen torde egentlig å snakke med oss, unntatt vertinnen som var meget godt på lag. Etter en stund viste det seg at festen var for broren hennes som nettopp hadde kommet ut av fengsel (ikke for første gang altså), og vi prøvde så godt vi kunne å være forståelsesfulle. Vi ble tilbudt noe suspekt drikke fra en flaske som tydeligvis hadde gått sin seiersgang rundt hele gjengen. Halvbroren til vertinnen spant rundt bålet i bestemorens rullestol. Når en halvtime var gått hadde samtlige gjester unntatt vertinnen rømt fra oss og inn i huset, så vi kjente vår besøkelsestid, ikke lett å være fra Norweiang eller det stedet der vet du, i Europa... 

3 kommentarer:

  1. Jeg GLEDER meg supermasse til å rette snuten vestover, og treffe deg! Det ser virkelig ut som et drømmeliv du har på gang :)

    SvarSlett
  2. Ahh.. Endelig har du oppdaget tennisens gleder!Jeg er klar for en match, jeg!

    SvarSlett