fredag 29. juni 2012

new york, you make it happen

Izakaya Ten
Tirsdag kveld møtte jeg Anela i Chelsea og spiste fantastisk japansk tapas på Izakaya Ten. Jeg smakte edamamebønner som alle blogger så varmt om for første gang. Vanvittig godt! Ellers spiste vi kyllingkjøttbolle på pinne, en risball med laks inni og pork belly med vårløk (bildet ovenfor). Jeg ble ganske hekta og kommer definitivt til å oppsøke liknende restauranter utover i oppholdet mitt her.

Sleep No More
Etter middag møtte vi Kathleen på the McKittrick Hotel og hadde kanskje et av mitt livs største opplevelser med forestillingen Sleep No More. Jeg kommer nok til kort hvis jeg prøver å forklare hva det går ut på, men dere kan google hvis dere vil.

Bushwick
Leiligheten og nabolaget mitt.

Breakfast
Little Skips
Bushwick
Neste morgen spiste jeg en deilig frokost i den fantastiske leiligheten min, før jeg gikk til Little Skips for å drikke kaffe, et sted jeg garantert kommer til å frekventere, bare et par kvartaler unna leiligheten min.

Jeg tok en liten svingom i nabolaget før jeg tok subwayen til Manhattan.

Dimitrij
Jeg møtte Dimitrij & co på Pier 17, han skal også være her i hele sommer og vi har masse spennende planer vi må få gjennomført!

Candy?
Bushwick
Etter det brukte jeg timesvis på å gå meg vill (men jeg fant Marcy Playground!), til slutt dro jeg inn til byen for å spise middag med Kathleen. Jeg overnattet hos henne i Midtown, og i går morgen tok jeg toget til Essex i upstate NY for å besøke Torunn. Akkurat nå er det sofa & kaffe som gjelder, straks skal vi ut og gå opp på et fjell, før vi skal spille tennis og kanskje ta oss en svømmetur! Landlivet i fokus altså. Forøvrig kan jeg nevne at det er rundt 28 grader og strålende sol her...

1. Så utrolig deilig da!
    For en god ide du har med å "flytte" til NY for sommeren. Jeg kjenner at dette må jeg få litt mer detaljer om.
    En glimrende ide som jeg nå sitter her og lagrer i hode til neste sommerferie-planlegging!

2. åååååååå det ser helt nydelig ut med byferie, sol og fine cafeer... litt missunnelig nå! kos deg max og tenk på oss som sitter i regntunge oslo med 15grader. nyyyyyyt det! klemmmm, henriette