søndag 3. juni 2012

"Musikkens dag"

Jeg ser alltid frem til musikkens dag som et av vårens høydepunkter. Men når jeg tenker etter, er det svært sjelden at jeg egentlig får med meg noe fin musikk. Ta i går for eksempel. Etter en tidlig treningsøkt hoppa jeg i dusjen og var klar til dyst rundt kl. ett. Deanna kom innom og vi satt i bakgården i noen timer og koste oss. Deanna dro etterhvert hjem for å skifte, og jeg hoppa på en bysykkel til Birkelunden. Der fikk jeg se årets norgesmester i grilling, og en sang av et eller annet band, før jeg møtte Heidi & co nede ved bondens marked. Deanna kom etter hvert, og vi satt der i tjue minutter før vi var gjennomfrosne og bestemte oss for å gå og spise thaimat. Etter det gikk vi hjem til Deanna, pakka oss inn i pledd og satt i bakgården hennes og hørte på litt musikk fra Kristparken. Bildene fra det overnevnte var ikke noe særlig å skryte av, så illustrasjonene begynner her.

Musikkens dag
Musikkens dag
Deanna gikk for å møte noen andre, og jeg møtte Kristine, Anne, Sigrid & co på Lokk hvor vi ble sittende i noen timer og prøvde å finne ut hvor vi skulle gå. Vi bestemte oss for at det viktigste var at det var innendørs, og trakk etterhvert bortover mot Internasjonalen. Der var scenen utendørs likevel, så vi gikk inn på Mono.

Musikkens dag
På Mono var det sabla fullt, så vi gikk gjennom til Surround og fikk sitteplass der. Etter vi hadde fått varmen i oss, bestilte vi vin med isbiter i. Da vi hadde satt oss godt til rette, gikk brannalarmen, og vi måtte ut. Vi ble selvsagt iskalde og angret bittert på isbitene. Til slutt fikk vi komme inn igjen, og da vi hadde fått varmen i oss, og satt oss godt til rette, gikk brannalarmen. Igjen. Vi kapitulerte, og gikk bort til Internasjonalen hvor vi orka å høre på én sang før vi var forfrosne.

Musikkens dag
Musikkens dag
Dermed endte vi opp på den nye cocktailbaren No. 19, hvor vi bestilte det som viste seg å bli musikkens dags desiderte høydepunkt, cocktailen Hemingway Swizzle. Vanvittig god! Og hvilken service! Det var servering ved bordene, og noen stod og passa på at alle hele tida hadde fulle vannglass. En perfekt slutt på kvelden!

Musikkens dag
Vi tok 37-bussen hjem kvart på tolv og konkluderte med at det hadde vært en sabla fin dag, selv om den ikke inneholdt så mye musikk. Vi prøver igjen til neste år!



4 kommentarer:

  1. den kommer like brått på meg hvert år. Så det blir bare til at jeg stopper litt når jeg er på vei igjennom parken for å komme til bussen, eller når jeg går av bussen i sentrum å hører de der også=)

    SvarSlett
  2. Bildene dine! <3

    Det er ikke så innmari mye som minner om sommer nå. Jeg blir rett og slett overrasket daglig over hvor kjølig det er ute. Vi får håpe på en opptur igjen snart!

    Og, JA, jeg vil treffe deg i New York! Jeg ble kjempeglad da jeg leste kommentaren din, og gubben er strålende fornøyd. Jeg gleder meg stort! :)

    SvarSlett
  3. Jeg fikk med meg musikkens dag, men så egentlig mest bare til disse polakkene med trekkspill, var de også en del av "underholdningen" ;) Nei da, fikk med meg et par til, noe fint og noe rart... og så var det bare på formiddagen i Oslo.

    Ellers er det kjedelig at det har blitt så kaldt! Likevel, koselige bilder = koselig dag :D

    SvarSlett
  4. Musikkens dag kan vere fin sjølv utan masse musikk ser det ut til! Og det er jo berre bra, musikk handlar jo om glede :)

    SvarSlett