onsdag 28. desember 2011

En slags årskavalkade - del 1

Jeg har på mange vis hatt et begivenhetsrikt år, derfor gjør jeg som den gjengse blogger og lager et årssammendrag. Jeg har problemer med å huske hva jeg gjorde mellom januar og mai, så jeg har måttet ty til skitne triks (facebook timeline) for å huske. Apropos facebook, nå går det endelig an å "like" bloggen min på facebook, trykk på linken til høyre her, eller gå direkte til facebooksiden. Takk.


Januar: Marie flyttet inn og vi så mye på ulike New Jersey-baserte TV-programmer. Jeg begynte å ta allergivaksine én dag i uka. Var trofast hopprennsupporter til tross for elendige norske prestasjoner (bortsett fra den dagen Tom Hilde vant såklart). Jeg begynte å blogge igjen og kjøpte ny PC som det var masse trøbbel med. Også begynte Grand Prix-sesongen så klart. Jeg lånte Maries kamera og ble hekta.

Snø
Februar: Jeg blogget 19 av 28 dager. Sterkt. Vinterferien ble tilbragt hjemme i Froland og det var fryktelig, forferdelig kaldt. Jeg bestemte meg etter mye om og men for å si ja til å komme tilbake til gamlejobben igjen neste skoleår. Bra avgjørelse.

Vm i Oslo
Mars: VM-måneden! Jeg følte meg så norsk som aldri før da Therese Johaug kom inn på arenaen for siste gang, for en opplevelse! Line, Tore Andreas og jeg dro til Trondheim for å besøke Andreas. Vi bare lo og lo og lo. Jeg bestemte meg for å dra til New York til sommeren igjen.


April: Jeg var hjemme i Froland i påska og koste meg med lam og skauturer med mormor. Jeg fant leilighet i New York og begynte å se på Stargate. Jeg tok bare bilder med iPoden. Jeg fikk allergisjokk og måtte slutte med allergivaksina. Det var jeg ganske sur for.


Mai: Jeg møtte dobbeltgjengeren min på den amerikanske ambassaden.

ESC2011
Det var endelig Grand Prix og det var en sabla fest selv om resultatet ikke ble akkurat som jeg ønska meg.  Anne fikk lille Ella!! Jeg løp Holmenkollstafetten og overlevde såvidt.

Fortsettelse følger.



Translation: The first five months of 2011 were quite uneventful. Some of the highlights were wathcing a lot of New Jersey-based TV shows, updating my blog a lot, a failed attempt at allergy vaccination, the Nordic skiing World Cup in Oslo, the Eurovision Song Contest, my friend Anne having a baby and of course, me meeting my doppelganger at the US embassy. To be continued. Oh! And now you can like my blog on facebook, click on the link to the right, or visit my facebook page directly.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar:) Hei til deg og, og du tar forresten fine bilder du også! Og du, kjente du hun jenta med helt like klær og likt hår eller var det der tilfeldig? Haha var i hvertfall ganske spesielt hvis det der var tilfeldig.

    SvarSlett
  2. Det var faktisk helt tilfeldig! Jeg så henne og klarte ikke helt å si hvem hun ligna på til jeg skjønte at det var meg. Måtte bare gå og presentere meg, det var veldig vittig. Det ble tatt ganske mange bilder av oss den kvelden altså.

    SvarSlett
  3. Man "glemmer" fort hva man har gjort i løpet av det siste året. Jeg har sett gjennom faceboo, blogg og bilder fra det siste året selv. Jeg sorterer bildene mine i mapper, først etter år og så etter måned (jeg orker ikke dato, blir for mye) Men da går jeg inn i hver måned og ser hva jeg gjorde da. Det er alltid like kjet på slutten av året.
    Og ditt år ser jo begivenhetsrikt ut så langt.

    SvarSlett
  4. Det var så absolutt en verdig og fin presentasjon! Det ser ut som om du har hatt det finfint - på tross av allergisjokk. Huttemegtu, jeg er glad jeg ikke har andre allergier enn type skalldyr..!

    Og for et fantastisk sammentreff på ambassaden! Så utrolig artig! Det er tydeligvis flere med god smak ;)

    SvarSlett