onsdag 23. november 2011

Novembertirsdag

I går kveld dro jeg ut for å treffe Line. Vi prøver å se flest mulig filmer på Oslo Internasjonale Filmfestival. På lørdag så vi dokumentaren The Ballad of Genesis and Lady Jaye, for en gjeng! Har brukt timesvis på å google disse fascinerende menneskene etter vi så filmen. I går stod skrekkfilmen Julia's Eyes på plakaten, og vi måtte ta oss et glass vin for å roe nervene før filmen.

Dubliner
Flasker
Globus
Vi fant et ekstra rom på Dubliner hvor jeg aldri har vært før, fryktelig koselig selv om prisene var stive.

Smykket
Line hadde på seg det fineste smykket.

Filmen var ganske skummel men inneholdt vel mange irriterende klisjeer. Da vi skulle gå ut av Cinemateket satt jeg meg nesten fast i svingdøra. Neste OIFF-film for tur er Glorious Accidents på fredag, spennende!


Jeg har forresten vært kjempeflink til å lage middag denne uka! I går og i dag har jeg spist en av mine absolutte favorittretter om dagen, grillede grønnsaker og halloumi med bulgur og tomat. Tror dere greier å finne ut av oppskriften bare ved å se på bildene, men vil tipse om at bulguren blir ti ganger bedre hvis den bare får trekke istedenfor å koke. Hvis man i tillegg slenger oppi en halv buljongterning er lykken komplett.
Halloumi
Halloumi
Halloumi

1 kommentar:

  1. Jeg kan ikke se skrekkfilmer, jeg blir så redd ;) Og så må jeg hjem helt alene... Nei ikke aktuelt å se på ;)

    Bulgur må jeg prøve å bli flinkere til å spise, det er jo så godt. MEn jeg glemmer det liksom av...

    SvarSlett