lørdag 13. august 2011

Om dagen

Hestene

Hestene

Hestene

Vårruller

Torunn

Hos mormor
Mamma & pappa

Hos mormor
Oldemor

Hos mormor
Tante Signe har malt.

Hos mormor
Hos mormor
Hos mormor
Bestefar har laget tredyra.

Hos mormor

Hos mormor
Hos mormor
Oldefar

Hos mormor
Hos mormor


Om dagen er jeg heime i Froland. Dagene er fylt med søte små barn, grønt grass, kosete dyr, fine besteforeldre & annen familie og ikke minst fred og ro og stillhet. Jeg handler med pappas kort fordi jeg ikke har mitt eget om dagen. Jeg kjører en gammel Volvo stasjonsvogn og hører på P2. Jeg finner på egne matretter av ting jeg finner i skapene. Jeg drikker minst fire kopper kaffe om dagen og leser hver minste notis i lokalavisa. Jeg ligger i senga en time eller to etter jeg har våknet og gjør absolutt ingenting. Jeg roter som om jeg var 14 og lar mamma vaske klærne mine.

...men bare i et par dager til. Det er straks tid for virkelige ting, som å komme til en leilighet som sikkert må vaskes etter sommerens leieboere, bruke alle pengene på mat og husleie, høre på brannbilene og 37-bussen som kjører opp og ned Schweigaards gate dag og natt, mange lange dager på jobb og mandager med korøvelse som jeg aldri har lyst til å gå på.

JEG GLEDER MEG. Jeg gleder meg til å sove i min egen seng og sitte i min egen sofa, lese bøker fra min egen bokhylle og dusje i min egen dusj, den med det himla gode trykket. Jeg gleder meg til å føle meg hjemme i byen min, i Oslo, til å treffe en gjeng med fantastiske venner og til å fylle kjøleskapet mitt med akkurat den maten jeg har lyst på sjøl. Jeg gleder meg til å være ekstatisk når helga endelig kommer, men også til å kose meg på jobb med verdens kuleste elever. Jeg gleder meg til å komme sliten, fæl og sur på korøvelse og bli glad av de flotte folka og den fineste musikken.

Kontrasten er stor mellom de to hjemmene mine, men heldige meg, jeg har begge!
(uredigerte bilder fra de siste dagene: hester på Solheim, Torunnbesøk, mine spesialvårruller og mormor og bestefars fine fine hus som hadde passet i hvilket som helst interiørmagasin)



Translation: I'm at home at my parents' house; peace, quiet, contentment & laziness. Getting excited to get back to noisy, busy, friendly & beautiful Oslo. Photos are horses that spent the summer at our farm, my special spring rolls and Torunn visiting, the rest are from my grandparents' beautiful house, fit for any interior design magazine.




PS. Photos from Ireland coming up soon, I'm having trouble narrowing down the 1500 photos I took to fit in a few blog posts. Stay tuned.

3 kommentarer:

  1. Gler meg faktisk litt til kvardagen byrjar igjen, til eg skal reise tilbaka til hybelen min og kjøpe min eigen mat og gjere litt kva eg vil når eg vil! Takk for at du minna meg på det, det er lett å gløyme når eg gruar meg til å ikkje ha ferie meir.
    (Heihallo, super blogg! Bloglovinfølgjar, jepp:) )

    SvarSlett
  2. Hurra for å finne blogg! Hestar er nummer to på lista mi over fine dyr!

    Og ang. fungerande visakort. Mitt byrja å virke igjen i dag, og det har fått brukt seg, for å seie det slik!

    SvarSlett
  3. Så koselig! Det minner meg faktisk riktig så masse om det gamle hjemmet til farmor. Jeg syntes alltid det var like spennende å gå på skattejakt mellom vakre bilder, familieportretter og vaser i vakker harmoni. Jeg skjønner at det er beroligende å være i slike omgivelser!

    Jeg er jo også veldig enig med deg angående det å komme hjem igjen etter ferie. Selv om ferien av og til kan virke alt for kort, er det likevel godt å kunne komme hjem til sitt hus - sine regler! Å måtte vaske og stelle i stand igjen kan jo også være ganske trivelig i seg selv i blandt.

    Sv: Ja, London er en fantastisk by! Jeg reiser meg glede tilbake anytime! Jeg tviholder litt på Londonfølelsen fortsatt faktisk, ved å starte dagen med en stor kopp engelsk te med melk og hele pakka. Smaken av ferie skal ikke undervurderes! Du er heldig som har en flott tur i vente. Jeg kan tenke meg at parkene er flotte på høsttid!

    SvarSlett