søndag 14. august 2011

Hjemme

Endelig er jeg hjemme i Oslo. Jeg trenger ikke å leve ut av en koffert lengre! Var litt smånervøs da jeg ankom leiligheten i ettermiddag. Det viste seg at jeg ikke hadde noe å frykte, sommersvenskene hadde vært fantastiske leieboere! Alt er ryddig og på sin plass, det er gullende rent overalt og lo and behold - ALLE potteplantene mine lever! Til og med orkidéen jeg fikk et par dager før jeg dro avsted har de fint greid å holde liv i! Slike karer liker vi. Så nå koser jeg meg skikkelig!

Regn
Jeg har kost meg inne mens det høljer ned ute.

Antikviteter
Antikviteter
Antikviteter
Jeg har kost meg med å pakke ut antikvitetene jeg har kjøpt på turen, som det fine settet jeg kjøpte i Dublin, minnetallerkenen fra 1911 som jeg kjøpte hos mr. Darcy i Kilkenny og den lille hvite fuglen fra Reykjavik.

Planten
Jeg har undret meg over hvordan i huleste den standhaftige planten min har klart å vokse ut gjennom en sprekk i vinduet.

Scarlett
Jeg har bladd om til ny måned på Gone With the Wind-kalenderen min.

Uglene
Jeg har sjekka at temperaturen er god,

Boka
og jeg har lagt frem boka jeg leser.

Boksen
Jeg har pakket ut min nye favorittkakeboks fra Dublin,

Ansiktsvasken
og satt nye og gamle toalettartikler på plass på badet.

Maten
Så har jeg vært en tur ute og handlet grønnsaker,

Maten
Maten
og kost meg med en deilig couscoussalat og de første par episodene av den nye True Blood-sesongen.


I tillegg har jeg faktisk to dager igjen av ferien, gjett om jeg skal kose meg?!

2 kommentarer:

  1. Så supert at alt var på sin plass! Da kan man sette seg godt til rette med god samvittighet.

    Jeg har akkurat sett ferdig episode sju av True Blood, og kan ikke vente til den åttende kommer ut! Etter ryktene å dømme skulle det vistnok være allerede i dag, så kanskje det blir en rykende fersk en før helgen er omme.

    Jeg digger forresten termostaten din! Stilig!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har skaffet deg på turen din. Og den kalenderen...ooooh...misunnelig ;) And I like your new book!

    SvarSlett