tirsdag 28. juni 2011

Velkomin heim!

Greetings from Iceland! Så langt kan vi konstatere at Island er eksotisk, flott, billig, spennende og veldig veldig kaldt. Heldigvis har Sigrid med seg to skjerf så jeg kan låne det ene. I går startet vi turen med et pang og dro rett fra flyplassen til den Blå Lagune. Der fikk vi armbånd på oss som hadde en liten chip i seg som vi måtte scanne for å komme inn, få skap, betale i baren osv. Vannet var ikke spesielt dypt men det var iskaldt over vann, så vi måtte bevege oss i slo-mo under vannet og bare dukke opp når det var noe vi ville ha. Sigrid mente det var som å være på en annen planet, og det hadde hun rett i. Se om du kan spotte Sigrid på det første bildet!

Blue Lagoon

Blue Lagoon

Blue Lagoon

Blue Lagoon

Blue Lagoon
Det siste bildet var den en snill amerikansk dame som gjerne ville ta av oss. Jeg er spesielt fornøyd med plassering av solbrillene mine.

Etter lagunen ble vi kjørt til gjestehuset vårt. Our House er et fantastisk sted, med en innredning etter mitt hjerte, en nydelig eier som hadde teipet et langt brev til oss & nøkler og hengt utenfor døra da vi kom, koselige medboere og generelt himla god stemning.

Labeled
Her fikk Sigrid en lapp med navnet sitt på i tilfelle hun skulle glemme hvem hun var.

Stua
Stueområdet.

Soverommet
Soverommet vårt.

Brennivin
Huskatta Brennivin som hadde greid å komme seg inn på rommet vårt mens vi sov og skremte livet av meg i dag morges.

Polaroid
Alle som bor her må ha et polaroidbilde hengende i gangen. Heldigvis er det ikke dette som henger der, da jeg og Sigrid fikk ta et sammen istedenfor. Dette har jeg i lommeboka mi og kan ta det fram for å le av hvis jeg har en dårlig dag.

Blås
Resten av kvelden i går gikk med på å drikke kaffe...

Meksikansk mat
Sankta Maria
... spise elendig meksikansk mat på et fantastisk kitchy sted...

Viking
...og drikke god islandsk øl.

I dag har vi bl.a. vært på shopping og guidet sightseeing, og skal på islandsk kino ikveld, men den historien får dere vente litt på!


Translation: Finally arrived in Iceland, we visited the Blue Lagoon, fell in love with our guesthouse & ate crappy Mexican food. 

4 kommentarer:

  1. Den lagunen ser jo helt fantastisk ut!

    SvarSlett
  2. Det var sinnsykt deilig å bade der, men håret ble sykt herpa av det. En MEGA-turistfelle men vi koste oss maks. I morra blir det enda flottere tur tror jeg, med Gullfoss og geysirer, oppdaterer snart igjen!

    SvarSlett