onsdag 4. mai 2011

Potteplanter

Dette blogginnlegget er først og fremst laget med tanke på mamma og farmor som sikkert gjerne vil se hvordan det går med plantene jeg har fått av dem.

flamingo
Masse nye skudd på Flamingoen, tror jeg talte seks blomster som holder på å vokse ut!

Flamingo
Akkurat nå er det bare tre.

Fredslilja
Fredslilja har jeg ikke arva akkurat, men det er første gang jeg får blomster på en fredslilje etter første avblomstring!


Husker aldri hva denne planten heter, men den tar jo helt av! Da jeg fikk den var det kanskje 5 blader på den...


..nå strekker den seg mot skyene.


Denna har også blitt DIGER, men den er sykt vanskelig å holde støvfri.

Føler det passende å avslutte med Five Flower Songs, om enn i feil rekkefølge, de er jo så i vinden om dagen.

2 kommentarer:

  1. Moro med planter, ja! Den du fikk av farmor er Hoya carnosa, porselensblomst, mens støvsamleren er en mønjeclivia, Clivia miniata. De må trives utrolig godt hos deg! Hadde vært moro om du fikk blomst på cliviaen også, min har bare blomstra en gang, tror den får for lite sol...

    SvarSlett
  2. Obs, en i for mye i minata....:-)

    SvarSlett