fredag 4. februar 2011

Sunt og vondt

Tidligere skrev jeg at jeg planla å lage disse småkakene. Syns det virket både lurt og godt i og med at jeg skal prøve et sunnere liv men er sykt glad i søte ting. Burde selvsagt reagert med én gang jeg så at det ikke skulle noe sukker eller sirup eller honning eller noenting oppi. Det burde også ringt en bjelle når den eneste væsken som skulle oppi var litt egg. Men neida, jeg kjøpte soyamel på helsekosten og moste bananer så jeg fikk vondt i håndleddet, og så ventet jeg spent. Resultatet ble slik:

IMG_1619
Ser ikke ut som oppskriftsbildet i det hele tatt. De smakte ikke så verst de ti første minuttene etter de kom ut av ovnen, etterpå ble de harde og smakløse, ca sånn som de ser ut. Total failure.

IMG_1635
Dette bildet tok jeg mens jeg fortsatt planla å lure dere og legge frem prosjektet som en suksess. Teen var god da.

IMG_1622
Her er et knippe av kokebøkene på kjøkkenet. Neste gang skal jeg bruke en av dem, og forsikre meg om at det er masse sukker i oppskriften!

4 kommentarer:

  1. Uffda! Husket du olivenoljen? Siden du bare nevnte egget(eggene) mener jeg :) Men ja, cookies er helt klart best med noe søtt i! Du kan kanskje prøve å tilsette candela istedenfor vanlig sukker?

    SvarSlett
  2. Jadda, hadde i olje, men ikke oliven, hørtes rart ut oppi kaker syns jeg så bytta med solsikkeolje. Brukte amerikanske mål så det burde være bra. Candela er en god idé, finner man det også på helsekostbutikken tro?

    SvarSlett
  3. Har ikke peiling, men skulle ikke være overrasket om de har annen sukker-erstatning. Her borte får man kjøpt det på matbutikken. Heter visst Canderel, ikke candela. De fleste anbefaler til å begynne med å erstatte halve sukkeret med sukker-erstatning. Jeg prøvde en gang å erstatte alt sukkeret fordi pappa har diabetes, men de cupcakes'ene ble kjemperare! Lykke til!

    SvarSlett
  4. Hahhaa, godt kakene var litt gode. Poenget er jo så klart at du skal spise alle på en gang!!!

    SvarSlett