søndag 1. november 2009

Om tre dager har jeg bodd i denne leiligheten i fem måneder. Jeg trives utmerket godt med å bo aleine og har plutselig blitt sinnsykt interessert i interiør, planter og annet husstell. Matlaging har jeg alltid likt, men jeg har vansker for å bevege meg ut av komfortsonen og lager gjerne ting jeg har lagd tidligere.

01.11.09
(herlig høstsøndag, mat courtesy of Sushi DeLuxe)

Før jeg flyttet inn hit fablet jeg om å invitere til middagsselskap én gang i uka, hvor jeg lager en ny oppskrift hver gang. Det har selvsagt ikke blitt noe av. I dag så jeg Julie & Julia (eller var det omvendt) på kino, og da fikk idéen min ny giv. Hvis Julie klarer å lage 524(?) nye oppskrifter på ett år, skal jeg da klare å prøve å lage en ny ting i uka. Den trenger ikke være så voldsom. Og jeg trenger ikke å invitere til middagsselskap hver gang, det bør da holde at jeg lager til meg selv innimellom. Uansett skal jeg raide kokebøkene mine (jeg har MANGE, og jeg bruker dem eksepsjonelt lite), og på tirsdag eller onsdag lager jeg min første nye rett, og det skal jeg dokumentere her! Plutselig en blogg med mening!

Inspirasjon:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar