onsdag 18. juli 2012

Long Island City, Highline & a night on the town

newyork70
newyork71
Verken jeg eller Sigrid hadde vært i Queens før, så en av dagene tok vi G-toget opp til Long Island City (ja, det er i Queens) for å utforske litt. Vi hadde en liten kaffekrise, så lykken var stor da vi vi fant Sweetleaf Coffee, som til og med er på to do-lista mi!

newyork73
newyork72
Hovedmålet med turen var å besøke MoMa PS1, et lite utskudd fra det store museet, og her var mye av kunsten om mulig enda mer moderne enn på moderskipet. Det øverste bildet er fra et kunstverk som bestod av et stort rom med hvite vegger, og sånne svarte gummimerker langs alle veggene. På beskrivelsen stor det at kunstneren hadde kjørt en liten moped rundt i rommet i en uke, og merkene på veggen var resultatet av dette (og et kunstverk verdt millioner)! Fantastisk! Ellers var alle trappeoppgangene egne kunstverk, og vi fant en nydelig korinstallasjon som vi brukte sikkert en halvtime på å lytte oss gjennom.

newyork74
Som i Brooklyn, er de glade i veggmalerier i Queens.

newyork75
newyork76
Vi spiste lunch på nydelige LIC Market, med vakker kunst på veggene, god kaffe og en fantastisk kyllingsalat!

newyork77
newyork78
newyork79
newyork80
newyork81

Etterpå tok vi banen inn til Manhattan, for at jeg (og Sigrid) endelig skulle få kommet meg (oss) til Highline! Det var på tide! Det var litt annerledes enn jeg hadde tenkt, men veldig fint, skal ta med meg en bok opp dit neste uke, slenge meg i sola og lese i noen timer.

newyork82
newyork83
newyork84
newyork85
newyork86
Kvelden ble tilbragt med happy hour på the Library, middag på Milon, prosecco på Yaffa Café (ikke avbildet), karaoke med Dimitrij og AJ på Sing Sing, og til slutt en rørende gjenforening med fine Monica. Bra dag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar