tirsdag 15. februar 2011

Zucchini fritters & cupcakes, oh my!

OK, det er lissom veldig "in" å lage cupcakes, jeg vet det. Men det er likevel noe av det beste jeg vet. Himla enkelt å lage, og det er så gøy å ha sin egen lille personlige kake! Er selvsagt spesielt glad i frosting, masse, masse frosting. Disse gulrotmuffinsene har jeg lagd mange ganger, og blir alltid overraska over hvor sinnsykt gode de er!

cupcakes
Himla gode og enkle gulrotcupcakes, nok til 12 stk:

2 egg
1,5 dl sukker
1 ts natron
1 ts kanel
0,5 ts vaniljesukker
1,5 dl hvetemel
0,75 dl olje
2,5 dl revet gulrot



Frosting:
kremost (Philadelphia), en dæsj med smør, masse melis, smak til med vaniljesukker og litt sitron.


Pisk eggedosis så lenge du gidder, jo lenger jo bedre! Helst så stiv at du kan skrive initialene dine i den. DA blir det luftige kaker da! Rør inn oljen, og så alt det tørre. Vend forsiktig inn gulrøttene til slutt. Stek i ca. 15 minutter på 200 grader. 


Når jeg får cupcakes blir jeg så glad som denne bikkja:





Siden det er himla mektig og man blir sinnsykt mett av cupcakes er det egentlig lurt å spise seg mett på noe sunt først. Hvis man i tillegg er litt blakk, vil jeg absolutt anbefale zucchini fritters (høres bedre ut en squashkaker...)! Billig, sunt og sykt godt!


IMG_1750


Til 2 personer: Riv 2 squash på et rivjern. Bland i en bolle med to egg, et par dl. hvetemel, salt, pepper og finhakket hvitløk. Jeg hadde i hakket koriander og persille også. Stek i sunn olje (raps el.) til de er gjennomstekte. Jeg spiste dem uten noe tilbehør, men garantert godt med ris og en saus til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar