torsdag 17. februar 2011

Quinoa

På onsdag klarte jeg ikke å vente lenger. Jeg har vært litt nervøs for å ta fatt på pakken med quinoa jeg kjøpte for en måneds tid siden, for jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til disse hvite, litt skumle, runde kornene. Tidligere på dagen satt jeg og glodde på Food Gawker som vanlig. Jeg tenkte at det var på tide å komme over kneika, så jeg var freidig og søkte på quinoa i søkefeltet. Etter å ha tatt med i betraktningen at jeg hadde masse koriander i kjøleskapet og en vegetarianer som bor i kottet mitt, fant jeg ut at jeg skulle gå for denne oppskriften. Jeg lagde halv oppskrift siden det var første gangen. OK,  originaloppskriftbloggerne er litt mer drevne på å dandere og ta bilder enn meg, men jeg ble såpass fornøyd med måltidet at jeg tar meg den frihet å vise det endelige resultatet!

avocadomix
I stedet for å blande alt sammen, fant jeg ut det var lurest å servere alt hver for seg, i tilfelle man skulle ha noe til overs til et senere måltid. Avocado og vårløk for seg.

mixed greens
Bakte squash og aubergine i ovnen før jeg begynte på resten av maten. Blandet i en bolle og hadde i salt, pepper, hvitløk og olivenolje. Stekte i stekepanna til de ble gylne rett før servering. Det gjorde seg!

quinoa
Det ble en fantastisk salat, og vi spiste opp alt! Mange gode og spennende smaker sammen. Anbefales på det varmeste. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar